17 Nisan 2013 Çarşamba

Sağlıklı Zayıflama Diyeti İle Kalıcı Zayıflamam Mümkün Mü?

Sağlıklı zayıflama diyetleri istiyorum
Sağlıklı zayıflamak istiyorum diye bas bas bağırırken içim anladım ki benim hikayem aslında çok trajik değil.. Bu kanıya varmamdaki sebep, kilo sorunu olan insanların hikâyelerini okudum ve şaşırdım. Çünkü birçoğu birçok kez yaşamlarında çıkmaza girmiş, hayatlarının kâbusu haline gelen kilolar yüzünden intihar etme eylemini bile akıllarına getirmişler. Açıkçası bu hikayeleri okuduğumda çok şaşırdım demek istiyorum. Bunu neden yazıyorum, çünkü benim için, hayatta o kadar sorun ve aşılması güç varken kilolu olmak yüzünden hayatına son verme isteği bana garip geldi. Tabi ki kilonun insan psikolojisini sarsan bir rahatsızlık olduğunu kabul ediyor ve bu kabusu yaşayanları anlıyorum, ancak benim açımdan kilo problemim hiç bu denli sorun haline gelmedi. Ya da mevcut kilolarımla henüz hareket edemeyecek seviyeye gelmediğim için, hayattan zevk alabilmeyi halen becerebiliyorumdur :) 
Sağlıklı zayıflamak için tıklayın
Sağlıklı zayıflamak için tıklayın

Kilolarım benimle hep beraberdi, sanıyorum çocukluğumdan bu yana tombul olmamdan kaynaklı bir göz aşinalığı ve alışılmışlık sözkonusu oldu. Herkesin 'kilolu olmak sana yakışıyor' deyip, yanaklarımdan makas almalarıyla büyüdüm diyebilirim. Tabi çocukken, bu bir iltifat olarak geliyordu bana, ancak ergenliğimle birlikte, özellikle karşı cinsin farkına varmaya başladıkça, iltifatları artık hakaret olarak olarak görüyor, yanağımdan alınan her makas canımı acıtıyordu. Hal böyleyken, aile fertlerinin de kilolu olmalarından kaynaklı sürekli bir kaos yaşanıyordu. 'Biz böyleyiz ve böyle olmaya devam edeceğiz... Bu bizim kaderimiz 'gibi bir kabullenmişlik rahatlığıyla bol hamur işleri ve tatlılar iç huzuruyla mideye indiriliyordu. Deyim yerindeyse, bi 'baskül ailesine' sahip olmak ve gitgide bu durumun kalıtsal olduğu düşüncesinin ardına sığınmak bütün aile bireylerini avutuyordu. E tabi aslında, 10 kişiden oluşan bir ailenin gelir düzeyi düşük olunca da sağlıklı beslenmekten bahsetmek ( dededen miras yoksa) zor olacaktır. Sekiz çocuktan en sonuncusu olmaksa biraz ağır bir sorumluluk. Doğduğumda ev o kadar kalabalıkmış ki, annem beni sadece pirinç unuyla büyütmüş ve ben tombul yanaklarıyla, tombul abla ve abilerimin birer minyatürü olarak büyüdüm... Zamanla büyüklerim evlendikçe, aile refahlaması yaşadık diyebilirim. Sayı azaldıkça resmen mutfağa daha çok gıda giriyordu ve ben dolabı her açtığımda biraz daha kalabalıklaşmış görüyordum. Hep idare etmekle sınırlandırılmış mutfak kültürümüz, bizi 'artık daha çok yiyebiliriz ve canımızın istediğini alabiliriz ' açlığıyla daha çok yiyeceklerle içli dışlı olmaya itti. Sanki kalabalık olmanın, yılların acısı çıkıyorduk mutfaktan... Çünkü hiç unutmam, küçükken portakalı sadece hasta olan yiyebilirdi evde:) Doktora gitmek diye bir şey söz konusu değildi zaten. Kendi kendimize hastalanır, kendi kendimize iyileşirdik. Neyse ben böyle bir ortamda büyüdüm. Şimdi kalkmış sağlıklı zayıflama diyeti arıyorum. Sağlıklı zayıflamak istiyorum. Yılların şekillendirdiği bu garip bedenim sağlıklı zayıflama diyetleriyle şekle girer mi bilmiyorum ama ben yine de denemek istiyorum şansımı. Sağlıklı zayıflamak istiyorum. Olmazsa da diğerleri gibi intihara falan kalkışacak değilim. Ama zayıflarsam çok mutlu olacağım. 

   Sağlıklı zayıflama diyetlerini nerde bulabilirim? Sağlıklı zayıflamak istiyorum. Bunu nasıl başarabilirim?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder